torstai 8. marraskuuta 2018

Apua puoliväli, eli rv 20+0

En löydä sanoja. Voiko olla mahdollista, että tää raskaus on jo puolessa välissä? Huhhuh sanon mä! Just eilenhän mä pissasin tikkuun, haha! Noh, ei kai se auta, kun kurkata, mitä kulunut viikko piti sisällään.

- Vauva on nyt alkanut jo jonkun verran painamaan keuhkoja, joten jos oon vähänkään huonossa asennossa, niin alkaa ottamaan henkeen ja/tai yskittämään. Tää on onneksi aika vähäistä, mutta aika usein esimerkiksi sohvalla ollessa mun asennot tuppaa ennenpitkää olemaan mitä ihmeellisempiä.

- Vatsa myös painaa jo jonkun verran. Muutenhan se niinsanotusti lepää tuossa jalkojen päällä, kun istun pyörätuolissa tai muualla. Mutta esimerkiksi vessassa käydessä, kun housuja nostan seisten, niin vatsa tuntuu painavan tonnin, vähintään. Mutta johan se nyt aika pallo jo alkaa olemaankin.


- Oon jonkun verran alkanut näkemään vauvaan ja raskauteen liittyen painajaisia.

- Yksi yö näin myös jälleen kerran ens viikon rakenneultrasta unta... Ja meille luvattiin tyttöä! Noh, onneksi enää viikko niin tuo EHKÄ selviää. Sikäli tää himojumppaaja suostuu vilauttelemaan. Toivon myös, että tällä kertaa saataisiin ultrattua kunnolla kaikki, ettei enää tarvis arpoa, onko vauvan sydän ja munuaiset kunnnossa. Mutta se edellyttää sitä, että vauva olisi edes paikallaan...

- Vihdoin myös muistin ottaa Renniet sängyn viereen, sillä en ikinä iltaisin jaksa enää nousta kun oon kerran päässyt peiton alle.


- Muistin myös ottaa vitamiinit ja muut lääkkeet (dosetin) sängyn viereen, sillä mä en niitä ikinä keittiössä muista. Tai jos muistankin, niin oon just juonut esimerkiksi kahvia tai käyttänyt maitoa. Ja rautalisän kanssa niitä täytyy noin tunti välttää. Joten mä voin tabletit ottaa joko aamulla ensimmäisenä (kuitenkin oon pitkään sängyssä heräämisen jälkeen rötväämässä) tai sitten illalla viimeisenä.

- Kerran vauva myös onnistui säykäyttämään. Hänhän on siis todella aktiivinen kaveri päivittäin mutta yks päivä ei liikkeitä tuntunut. Minä tapani mukaan maalailin jo kaikki pirut seinille. Mutta kuppi kaakaota ja johan zumbat alkoi.

- Tuo edellinen sai mut miettimään, että kumpa voisi jo pian synnyttää ja saisi vauvan vatsan ulkopuolelle. Ei tarvitsis arpoa, onko kaikki hyvin vai ei. Mutta jos nyt vielä edes 15 viikkoa pysyisi kuitenkin masussa.

- Sitten on mietitty, minkälainen "lämmikesysteemi" vauvalle vaunuihin. Tällä hetkellä kallistun lämpöpussiin/makuupussiin ja siihen tarvittaessa viltti päälle. Minkälaisia systeemejä teillä on? Peitto, makuupussi, lämpöpussi...?

- Muutaman päivän oon myös nukkunut todella huonosti. Uni ei vaan tule, kun ei löydy hyvää asentoa.

Mutta, mä taidan lopetella tältä erää sillä vauva on nyt niin riehakkaalla päällä, että mun on vähän vaikea keskittyä tähän kirjoittamiseen :D



2 kommenttia: